مقالات

اتصال ترازوی محک به کامپیوتر 09122076310

اتصال ترازوی محک به کامپیوتر

اتصال ترازوی محک به کامپیوتر یک آپشن بسیار مهم و جدی برای تمامی کاربرانی است که از ترازوهای دیجیتال فروشگاهی برند محک استفاده می کنند . ترازوهای شرکت توزین توان سنجش ، یا با عنوان اختصاری‌ اش محک ، به قابلیت‌ های بسیاری تجهیز شده‌اند که برای تسهیل و تکمیل و گسترش کاربری ترازوها تعبیه می‌شوند .

استفاده گسترده‌ تر از ترازو و ممکن شدن اتصال میان ترازوی فروشگاهی و دیگر دستگاه‌ های موجود در فروشگاه و مغازه ، مانند کشوی پول و بارکدخوان و کارتخوان و چاپگر جانبی و حتی کامپیوتر ، که در ارتباط با ترازو کار می‌کنند ، از اهداف ترازوی محک برای بزرگ‌ تر کردن دایره عملکرد تولیداتش به شمار می‌آید .

شرکت محک تمام تلاش خود را در راستای تکامل روند بدل کردن ترازوی فروشگاهی به دستگاهی متمرکز و ثابت برای مکانیزه کردن هر چه بیشتر فروشگاه‌ ها قرار داده است . سایت ترازو محک سالیان درازیست که در صنعت ترازوی دیجیتال در حال فعالیت است و تولیدات خود را مدام در زمینه ترازو گسترش داده و با تولید ترازوهای جدید بازار بزرگی از فروش ترازو دیجیتال محک را ازان خود نموده است .

این امر در کنار قابلیت‌ هایی هم چون امکان شبکه شدن با دیگر ترازوها در فروشگاهی بزرگ ، امکان اندازه گرفتن وزن خالص اقلام مختلف به یاری پارسنگ ، قابلیت چاپ فاکتور فروش یا رسید خرید مشتری یا ثبت و حفظ قیمت و نام کالاها ، همگی در راستای گسترش کاربردهای ترازوی دیجیتال محک است .

قابلیت های اتصال ترازوی محک به کامپیوتر :

اتصال ترازوی محک به کامپیوتر

یکی از قابلیت‌ های مرسوم ترازوهای محک اتصال ترازوی محک به کامپیوتر است . از طریق تعبیه کردن رابط کاربری RS 232 برای برقراری تصویر و کابل RJ45 برای انتقال داده‌ ها ، امکان اتصال ترازوی محک به کامپیوتر میسر می‌‌شود . اتصال با کامپیوتر می‌‌تواند مزایای بسیاری را برای ترازو به همراه داشته باشد و اشاره به این مساله بدیهی است .

از انتقال اطلاعات وزنی و نام و قیمت کالاها ، تا حفظ و نگهداری گزارش‌ های هفتگی و ماهانه که به واسطه کامپیوتر می‌ توان استفاده‌ های بیشتری از آن ها کرد . اتصال ترازوی محک به کامپیوتر به خصوص در فروشگاه‌ های بزرگی که نیاز به شبکه شدن ترازوها وجود دارد ، به خوبی کارایی این امکان مفید را آشکار می‌کند و بستر ایجاد شبکه ترازوها و کنترل عملکرد آن ها را فراهم می‌کند . چنانچه امکان نصب برنامه‌ های جانبی برای تقویت عملکرد‌های ترازو محک وجود داشته باشد ، می‌توان از طریق کامپیوتر این کار را انجام داد .

مزیت اتصال ترازوی محک به کامپیوتر چیست ؟

با اتصال ترازوی محک به کامپیوتر نگهداری از اطلاعات فروش ، که برای بررسی‌ های مختلف و ماه‌ های پر فروش و شناخت نوسان فروش اقلام گوناگون به کار خواهد آمد ، فراهم می‌شود . در مجموع اتصال ترازوی محک به کامپیوتر یکی از مزیت‌ های شرکت ترازوی محک این نام تجاری شناخته شده در بازار ترازوی ایران است .

چگونه اتصال ترازوی محک به کامپیوتر را انجام دهیم ؟

اتصال ترازوی محک به کامپیوتر

روش اتصال ترازوی محک به کامپیوتر به صورت زیر می باشد و این اتصال موجب انتقال اطلاعات ترازو دیجیتال محک به کامپیوتر می گردد ، انتقال اطلاعات از طریق کابل و نرم افزار ترازو محک صورت می پذیرد که در زمان خرید ترازو می توان به متعلقات ترازو اضافه نمود . سوکت ارتباط ترازوی محک سری تولیدی پیش از سال 1390 به روش زیر می باشد . روش اتصال ترازوی دیجیتال ساخت پیش از سال 1390 به دو طریق است :

1- ارتباط ترازوی دیجیتال محک و یک کامپیوتر ( rs232 ) : در ارتباط ذکر شده از یک کابل به صورت نقشه ایی → که با فلش نشان داده شده است جهت اتصال rj45 موجود روی ترازو و پورت com که در قسمت پشت کیس کامپیوتر قرار داده شده و با استفاده از نرم افزار ارتباط با ترازوی فروشگاهی ارتباط با ترازو برقرار می گردد .

2- ارتباط بیش از یک ترازو (حداکثر چهار ترازو محک) و یک کامپیوتر (rs485) : در این نوع ارتباط یک کابل com دو سر ماده ای به صورت تصویری که ← با فلش مشخص شده جهت ارتباط باکس شبکه و کامپیوتر تهیه می نمایید . با استفاده از کابل های rj45 به صورت نقشه ایی → که با فلش نشان داده شده است ترازوی دیجیتال را به باکس متصل نمایید و انتقال اطلاعات ترازوی فروشگاهی محک را ایجاد نمایید و به راحتی گزارش عملکرد ترازو یا ترازوها را در کامپیوتر ذخیره نماید .

اتصال ترازوی محک به کامپیوتر چه امکاناتی را در پیش دارد ؟

اتصال ترازوی محک به کامپیوتر

در بالا با راهنمای اتصال ترازوی محک به کامپیوتر آشنا شدید ، حال بهتر است امکاناتی را که از این طریق عاید کاربر می شود را برایتان توضیح دهیم . شما با این قابلیت می توانید اقلام فروخته شده را در حافظه فروش مشاهده نماید .  هم چنین قادر به مشاهده و تغییر قیمت کالا در حافظه های ترازو نیز خواهید بود . با این ویژگی قادر به مشاهده و تغییر نام کالا ، نام فروشگاه و پیغام نهایی خواهید بود یا حتی می توانید تاریخ و ساعت دستگاه را مشاهده و یا تغییر دهید . از دیگر قابلیت های اتصال ترازوی محک به کامپیوتر شامل :

  • مشاهده و تعیین شماره ترازو و غرفه
  • مشاهده صفحه نمایش ترازو الکترونیکی
  • بایگانی کردن و گزارش گیری از اقلام فروخته شده در طول روز ، ماه یا سال می باشد .

فراموش نکنید که اتصال ترازوی محک به کامپیوتر یک مزیت برای دستگاه ترازو برشمرده می شود که از طریق رابط  RS 232 و  RJ45 صورت می پذیرد . این قابلیت برای فروشگاه های بزرگ که نیاز به شبکه شدن دارند ، بسیار پرفایده است . همانطور که می دانید مهم ترین دلیل برای این قابلیت ، نگهداری اطلاعات است ، به این صورت که شما با نگهداری اطلاعات فروش در ماه های مختلف ، می توانید ماه های پرفروش و نواسانات فروش را مشاهده و بررسی نماید .

اتصال ترازوی محک به کامپیوتر توسط مهندسین دیجی اسکیل :

اتصال ترازوی محک به کامپیوتر

فروشگاه دیجی اسکیل به عنوان برترین نمایندگی ترازوی محک افتخار دارد که فروش محصولات شرکت مهندسی توزین توان سنجش با نام تجاری محک که از سال 1375 در صنعت تجهیزات فروشگاهی فعالیت خود را آغاز کرده است در فروشگاه اینترنتی digiscale داشته باشد . اکنون شرکت محک با بیش از دو دهه تجربه در طراحی و تولید محصولات فروشگاهی با استفاده از مهندسین خلاق و توانای ایرانی دارای نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش بسیاری در استان تهران و شهرستان ها می باشد .

ترازوی محک نامی بس آشنا و با اعتبار در گروه صنعتی تجهیزات فروشگاهی ترازو دیجیتال به شمار می رود که صادرات ترازو در ایران و خارج از ایران را عهده دار است که می توان گفت بیش از 50 درصد از انواع ترازوهای دیجیتال فروشگاهی در کشور مختص شرکت محک می باشند . جهت کسب اطلاعات بیشتر با مهندسین متخصص دیجی اسکیل نماینده رسمی فروش و تعمیر ترازوی محک تماس بگیرید . چنانچه نیاز به دریافت راهنمایی های دیگری در این خصوص دارید ، دیجی اسکیل آماده ارائه مشاوره به کاربران می باشد .

اتصال ترازوی محک به کامپیوتر 09122076310

قابل ذکر است که در مورد یک ترازوی قطعه شمار با برندی معتبر اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم ، ترازو ساتریو یک ترازوی صنعتی قطعه شمار یا ترازوی شمارشگر محسوب می گردد ، ترازوی ساتریو با دقت 1 گرم عمل شمارش قطعه را انجام داده و بهترین ترازوی قطعه شمار شناخته شده است . جهت اطلاع از ترازوهای قطعه شمار حتما مقاله ترازو ساتریو را مطالعه نماید .

بازگشت به لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.