مقالات

دستگاه آسیاب شکر | فروشگاه دیجی اسکیل 66086112-021

دستگاه آسیاب شکر

دستگاه آسیاب شکر برای تهیه پودر شکر و پودر قند در منزل، عطاری، قنادی، کیک و شیرینی پزی و امثال این نیازها مورد استفاده قرار می گیرد بطوری که در کمترین زمان پودر شکر درجه یک تهیه می شود. قند یکی از قدیمی ترین فرآورده هایی است که انسان موفق شده آن را از طبیعت بدست آورد. بیش از ۲ هزار سال پیش، مردمی که در هندوستان زندگی می کردند، طرز تهیه قند را از نیشکر کشف کردند.

با روش تهیه قند و شکر آشنا شویم :

دستگاه آسیاب شکر | فروشگاه دیجی اسکیل 66086112-021

برای تهیه ی قند و شکر از نیشکر، ساقه های آن را می بُرند و سپس آنها را تمیز می کنند و به کارخانه های تصفیه شکر حمل می نمایند. قند در بدن انسان حرارت و نیرو تولید می کند و سبب رشد انسان نیز می گردد. ما انسان ها مواد قندی را از طریق لاکتوز، فروکتوز، گلوکز و ساکارز دریافت می کنیم. به عبارتی:

  • لاکتوز (Lactose) قند شیر است، که همراه با نوشیدن شیر وارد بدن ما می شود.
  • فروکتوز (Fructose) قندی است که ما از مصرف میوه ها بدست می آوریم.
  • گلوکز (Glucose) قندی است که از سبزیجات و حبوبات و همچنین از سیب زمینی به دست می آید.
  • ساکارز (Sucrose) متداول ترین قندی است که ما مصرف می کنیم و از چغندر و یا نیشکر تهیه می شود.

چگونه با استفاده از دستگاه آسیاب شکر پودر قند و پودر شکر درست کنیم ؟

دستگاه آسیاب شکر | فروشگاه دیجی اسکیل 66086112-021

برای تهیه پودر قند و پودر شکر در خانه به قند یا شکر نیاز دارید باید در مرحله اول قند یا شکر را داخل دستگاه آسیاب شکر بریزید و با توجه به میزان توانایی بازدهی، قدرت موتور و دور موتو دستگاه آسیاب شکر، قند یا شکر خود را به صورت پودر در آورید. البته توجه داشته باشید که انواع دستگاه آسیاب شکر مختلفی وجود دارد  برای مثال: آسیاب توس شکن خراسان، آسیاب آسان توس شرق، آسیاب بست، آسیاب الکتروکار، آسیاب استار و سایر برندها و مدل های متفاوت دیگری که در بازار ارائه می شود. باید بدانید که با توجه به برند و مدل دستگاه آسیاب شکر انتخابی خود، نحوه استفاده از دستگاه آسیاب متفاوت خواهد بود.

طرز تهیه پودر شکر در منزل با شکر معمولی توسط دستگاه آسیاب شکر :

دستگاه آسیاب شکر | فروشگاه دیجی اسکیل 66086112-021

  1. برای تهیه پودر شکر از شکر دانه ریز یا دانه درشت می توان استفاده کرد اگر شکر دانه ریز باشد پودر شکر در زمان کمتری تهیه می شود.
  2. برای تهیه پودر شکر به یک دستگاه آسیاب شکر نیاز دارید.
  3. هر چقدر قدرت موتور و دور موتور دستگاه آسیاب شکر شما بیشتر باشد پودر شکر، نرم تر و لطیف تری به دست می آید.
  4. شکر را داخل دستگاه آسیاب شکر بریزید.
  5. دستگاه آسیاب شکر را با قدرت کم روشن کنید و کمی شکر را بزنید سپس سرعت دستگاه آسیاب شکر را زیاد کنید و با سرعت و قدرت حداکثر شکر را پودر کنید.
  6. وقتی نیمی از شکر پودر شد دستگاه آسیاب شکر را خاموش کنید و شکر را داخل دستگاه آسیاب حرکت دهید می توانید دستگاه آسیاب را تکان دهید (اگر دستگاه آسیاب شکر شما از نوع آسیاب گهواره ای باشد) یا با قاشق شکر و پودر شکر را مجدد مخلوط کنید تا تمام ذرات شکر پودر و یکدست شود.
  7. شکر را با قدرت و سرعت زیاد دستگاه آسیاب شکر آنقدر بزنید تا کاملا پودر شود.
  8. کمی از پودر شکر را در دستان خود بگیرید و بین انگشتانتان حرکت دهید اگر دانه های زبر احساس نکردید پودر شکر کیفیت مناسبی دارد، اما اگر بافت زبر بود مجدد شکر را با دستگاه آسیاب شکر پودرتر و نرم تر کنید.

بهترین شرایط برای نگه داری پودر شکر در منزل :

شکر در منزل

  • برای اینکه پودر شکر خانگی کیفیت بازاری را داشته باشد باید حدود 3% نشاسته ذرت به آن اضافه نمائید.
  • برای اندازه گیری دقیق یک کیلوگرم پودر شکر آماده کنید و 30 گرم از آن بردارید و به جای آن نشاسته ذرت اضافه کنید.
  • پودر شکر آماده است برای مصارف مختلف نظیر کیک پزی، شیرینی پزی، دسر و حلوا می توانید از آن استفاده کنید.
  • پودر شکر را در ظرف تمیز و خشک بریزید و درب آن را به خوبی ببندید.
  • پودر شکر نباید در محیط های مرطوب باشد.

چرا باید از دستگاه آسیاب شکر استفاده کنیم ؟

دستگاه آسیاب شکر | فروشگاه دیجی اسکیل 66086112-021

در بخش‌ های مختلف صنایع غذایی از شکر میکرونیزه استفاده می‌شود؛ که این شکر از خردایش شکر دانه درشت بدست می‌آید. مقدار ذرات درشت (زبره)، تعیین‌کننده درجه شکر میکرونیزه است. به طور کلی دانه‌ بندی 93.5% < مش 200 (75 میکرون)، برای کاربرد در صنایع شیرینی و شکلات مناسب است. گاهی پودر ریزتری با نام شکر ابریشمی (Silk) نیز مورد نیاز است. هر دو دانه‌ بندی شکر برای تهیه آیسینگ یا فراستینگ بر روی کیک‌ ها و شیرینی‌ ها کاربرد دارد.

با توجه به ماهیت شکر، تهیه پودرهای ریز مشکلاتی به همراه دارد. با توجه به سطح ویژه بالا، پودر ریز تمایل به تشکیل کیک مواد دارد، رطوبت را جذب می‌کند و به راحتی غبار شده و پخش می‌شود؛ بنابراین برای غلبه بر این مشکلات، می‌ بایست راه‌ حلی جامع در نظر داشت. فروشگاه دیجی اسکیل راه‌ حل‌ های متنوعی متناسب با نیاز کاربر، برای کاهش اندازه ذرات ارائه می‌کند. دستگاه آسیاب‌ شکر با مکانیزم های پین میل، چکشی، تیغه ای و حالت گهواره ای، ورودی خروجی، ایستاده و غیره… با غلبه بر محدودیت‌ های نامبرده، قادر هستند پودر کاملاً یکدست شکر تولید کنند.

کلید اصلی طراحی دستگاه آسیاب شکر :

انتخاب قطعات در تماس با محصول و فرایند از جنس استنلس استیل
پرداخت سطحی استاندارد
قطعات آب بند و فیلتر، مناسب برای تماس با مواد غذایی
اتصالات از نوع کلمپ آسان باز شو، سهولت در شستشو

فرایند خردایش – دستگاه آسیاب شکر :

دستگاه آسیاب شکر | فروشگاه دیجی اسکیل 66086112-021

شکر دانه درشت توسط یک فیدر از ورودی درب دستگاه آسیاب شکر به مرکز منطقه خردایش تغذیه می‌شود. واحد آسیاب، متشکل از دو پین دیسک، استاتیک و دینامیک است. درب را می توان سریع و به راحتی باز و بست نمود؛ به این معنی که کاربر می‌ تواند در زمان دلخواه مجموعه را بازرسی یا تمیز کند. آب بندی دقیق تجهیز تضمین می‌ کند که نه روان‌ کننده می‌ تواند وارد منطقه محصول شود و نه شکر یا آب شستشو به موتور دستگاه آسیاب شکر انتقال می‌یابد. با تنظیم پیوسته دور موتور، سایز دانه‌ بندی محصول خروجی تعیین می‌ شود. از آنجایی که این تجهیز برای صنایع غذایی توسعه یافته است، الزامات بهداشتی در طراحی و ساخت آن لحاظ شده است.
فروشگاه دیجی اسکیل، پاسخگوی رِنج وسیعی از نیازمندی‌ های صنایع است. تکنسین های مجموعه دیجی اسکیل، متناسب با ظرفیت مورد نیاز و سایز دانه‌ بندی محصول خروجی، تجهیزی مناسب و کارآمد پیشنهاد می‌کنند. تجربه‌ های موفق مجموعه دیجی اسکیل، گویای تضمین کیفیت دستگاه آسیاب شکر و کلیه انواع آسیاب است.
بازگشت به لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.