مقالات

خرید آسیاب زردچوبه و روش آسیاب کردن زردچوبه با دستگاه

آسیاب زردچوبه و روش آسیاب کردن زردچوبه

شما می توانید با خیالی آسوده با تهیه یک آسیاب مناسب حتی در آشپزخانه ی منزل خود پودر زردچوبه خانگی را درست کرده و از آن در غذاهای خوشمزه ی خود استفاده کنید و لذت ببرید.

دستگاه های آسیاب زردچوبه در مجهزترین تجهیزات فروشگاهی و صنعتی دیجی اسکیل با تنوع زیاد محصولات و کیفیت بسیار بالا موجود می باشند.

دستگاه های آسیاب به کاربران گرامی دیجی اسکیل با ارائه برگه گارانتی اصل و خدمات پس از فروش معتبر تحویل داده می شود.

دیجی اسکیل

انواع مختلف دستگاه های آسیاب موجود در فروشگاه دیجی اسکیل

دستگاه های آسیاب برند توس شکن خراسان

دستگاه های آسیاب برند آسان توس شرق 

دستگاه های آسیاب برند بست

آسیاب زردچوبه و روش آسیاب کردن زردچوبه همان طور که می دانید یکی از دغدغه های روزمره افراد می تواند باشد. می خواهید علت آن را بدانید؟؟؟؟

جوابش به آسانی خواهد بود چرا که زردچوبه تقریبا در تمامی غذاها قابل استفاده است و عطر و طعم و بوی ویژه ای به غذا می دهد.

زردچوبه و  زنجبیل کنار هم برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند و استفاده روزانه از این دو ماده مزایای سلامتی بسیاری برای بدن شما خواهد داشت

که البته کمک شایانی به کاربران خواهد داشت در چگونه یادگیری درست روش آسیاب کردن زردچوبه و انتخابی متناسب با نیاز و شغل خودشان از انواع دستگاه های آسیاب موجود در دیجی اسکیل.

آسیاب زردچوبه و روش آسیاب کردن زردچوبه

حال بهتر است قبل از آموزش این که چگونه آسیاب زردچوبه را باید انجام دهیم  با خود زردچوبه این ادویه محبوب، بیشتر آشنا شویم.

زردچوبه، ادویه هندی با نام علمی curcuma longa متعلق به خانواده زنجبیل است.

این گیاه بومی آسیای شرقی است و دربخش ‌های مختلف هند، چین، تایوان پاکستان و ژاپن کشت می‌شود. قسمت‌های مورد استفاده این گیاه برای مصارف خوراکی و دارویی، ریزوم‌های (ساقه زیرزمینی) آن هستند.

خواص آسیاب زردچوبه و روش آسیاب کردن زردچوبه

  • مهم ترین ترکیب فعال موجود در زردچوبه، ترکیبی پلی فنولی است که کورکومین (Curcumin) نام دارد. (ترکیبات polyphenol ریزمغذی هایی هستند که از طریق غذاهایی با پایه گیاهی به دست می آیند و برای بدن انسان ضروری هستند. ترکیبات پلی فنولی خاصیت آنتی اکسیدانی دارند) همچنین زردچوبه دارای مقادیری از آهن، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین B6 است.
  • همان طور که گفته شد، زردچوبه به دلیل داشتن کورکومین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. زردچوبه می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و بدن را در مقابل بیماری هایی همچون سرطان ایمن سازد.
  • زردچوبه برای خون خاصیت رقیق کنندگی دارد و مانع از تشکیل لخته در رگ های بدن می شود. از این رو برای بهبود بیماری های قلب و عروق بسیار مفید است.
  • زردچوبه می تواند لکه های پوستی را برطرف کند و به پوست صورت و بدن، طراوت و شادابی ببخشد. برای استفاده از خواص جوان سازی زردچوبه می توانید از ماسک زردچوبه یا صابون زردچوبه استفاده نمایید.
  • زردچوبه خاصیت ضد باکتری دارد، از این رو در برخی مواقع برای پیشگیری از عفونت زخم از زردچوبه استفاده می شود. همچنین برای کنترل جوش های چرکی روی پوست و کاهش آنها می توان از ماسک زردچوبه و عسل یا ماسک زردچوبه و شیر استفاده کرد.
  • استعمال موضعی زردچوبه به روی پوست صورت برای آن خاصیت روشن کنندگی و ضد لک دارد.
  • ماده کورکومین می تواند تولید کلاژن در پوست را افزایش دهد. زردچوبه در درمان زخم ها و تسریع در بهبود زخم ها به کار می رود، زیرا باعث می شود تا بافت اطراف زخم با سرعت بیشتری احیا شده و التهاب آن کاهش یابد.
  • مصرف زردچوبه می تواند برای بیماران دیابتی بسیار مفید باشد، زیرا ترشح هورمون انسولین را افزایش داده و میزان قند خون را کاهش می دهد.
  • طی مطالعات علمی، مشخص شد، زردچوبه می تواند تا حدودی از تشکیل بتا آمیلوئید ها در مغز جلوگیری کنند. (amyloid beta ها سازنده پلاک های آمیلوئیدی در مغز هستند که مسبب اصلی بیماری آلزایمر هستند)
  • از زردچوبه می توان برای پیشگیری و درمان عفونت های قارچی استفاده نمود، زیرا خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی دارد.
  • کورکومین موجود در زردچوبه دارای خاصیت ضد التهابی است. برای درمان اگزما، می توان آن را با شیر ترکیب کرده و روی پوست دچار اگزما قرار داد و پس از گذشت 15 دقیقه آبکشی نمود.
  • به طور کلی زردچوبه می تواند درمان مؤثری برای بیماری های پوستی و رفع پیری و چین و چروک پوست باشد.
  • زردچوبه اثر ضد التهابی بسیار قوی دارد. عملکرد ضد التهابی زردچوبه به دلیل ماده کورکومین موجود در آن است. کورکومین با مهار آنزیم های پروستاگلاندین التهابی، درد و التهاب را کاهش می دهند.
  • زردچوبه می تواند چربی های مضر موجود در خون و کلسترول را کاهش دهد.

زردچوبه

نکته:

1-برای بهره گیری بیشتر از خواص زردچوبه و جذب بهتر کورکومین موجود در آن، بهتر است زردچوبه را به همراه فلفل سیاه مصرف نمایید.

2-برای بهره مندی از خواص دارویی زردچوبه می توانید آن را درون کپسول های خالی ژلاتینی ریخته و به همراه آب مصرف نمایید.

3-کپسول های خالی را می توانید از فروشگاه های گیاهان دارویی و عطاری ها تهیه نمایید.بهتر است پیش از استفاده از زردچوبه به مقدار زیاد با پزشک مشورت کنید.

روش آسیاب زردچوبه و روش آسیاب کردن زردچوبه

این روزها، گیاهان خشک و ادویه در سوپرمارکت ها رواج زیادی دارند. اما بهتر است ادویه مصرفی خودتان را به صورت ارگانیک و از جای مطمئنی خریداری نمایید.

از آنجا که ادویه های تازه آسیاب شده طعم و مزه بهتری دارند و نسبت به ادویه جات آماده کارخانه ای از کیفیت بالاتری برخوردار هستند، ازین رو بهتر است همیشه زرد چوبه ارگانیک بخرید و خود آسیاب کنید.

برای دفع خطراتی که ممکن است ناشی از استفاده از مواد رنگی مصنوعی باشند بهتر است چوب زردچوبه را تهیه و خود آن‌ را پودر نمایید.

پس از تهیه چوب زردچوبه به روش زیر برای آسیاب کردن زردچوبه عمل می‌کنیم:

1- اولین قدم برای آسیاب زردچوبه این خواهد بود که : به مدت سه تا چهار شبانه روز زردچوبه را در آب خیس کرده و در طول این مدت آب آن را چند بار عوض کنید.

سپس چوب زردچوبه را که نرم شده است به وسیله چاقو به قطعات کوچک‌تر تقسیم نمایید و آن را به مدت ده روز در مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

پس از خشک شدن ریزوم های زردچوبه، قطعات را به وسیله آسیاب زردچوبه پودر کنید.

برای این امر باید آسیابی را در نظر داشته باشید که بتواند ریشه های زردچوبه را با حفظ عطر و طعم دلپذیر آن به پودری حریری تبدیل نماید.

2- زردچوبه همان طور که از اسمش نمایان است بیشتر شبیه چوب است به همین دلیل آسیاب زردچوبه سخت است زیرا چوب آن سختی و سفتی زیادی دارد.

زمانی که می خواهید  آسیاب زردچوبه را انجام دهید سعی کنید مخزن آسیاب را به طور کامل پر نکنید زیرا تیغه زمان چرخش باید بتواند به خود زردچوبه ضربه بزند و آن را پودر کند.

اگر مخزن دستگاه آسیاب کامل پر باشد فضا برای چرخش تیغه محدود است و نمی تواند به زردچوبه ضربه بزند و دانه های سالم  داخل زردچوبه باقی می ماند.

لازم است که هنگام آسیاب زردچوبه فقط ۷۰ درصد فضای مخزن دستگاه را پر کنید و درب دستگاه را کاملا ببندید و سپس کلید روشن دستگاه را بزنید.

توجه: هر کدام از برندهای دستگاه های آسیاب نامبرده دارای زیر مجموعه و با به اصطلاح انواع مختلف خود می باشند.

آسیاب زردچوبه و روش آسیاب کردن زردچوبه شرق 10000 ۰۵ ۱۲ ۰۵.۵۰.۰۱ آسیاب عطاری بست BEST350 GRts2400 digiscale.ir آسیاب صنعتی توس شکن خراسان مدل TS-2200 نمایندگی آسیاب برقی توس شکن خراسان آسیاب صنعتی آسان توس شرقآسیاب عطاری بست آسیاب چکشی توس شکن خراسان مدل 1500 شکن خراسان تی اس 1300 دستگاه آسیاب برقی صنعتی توس شکن خراسان مدل TS 2700

قیمت آسیاب زردچوبه

قیمت دستگاه آسیاب زردچوبه بسته به مدل انتخابی شما، رومیزی، تک فاز، استندی(ایستاده) متفاوت است.

آسیاب عطاری بست

آسیاب صنعتی آسان توس شرق

نمایندگی آسیاب برقی توس شکن خراسان

آسیاب چکشی توس شکن خراسان مدل 1500

کافی‌ است از طریق منوی سایت دیجی اسکیل دستگاه خود را انتخاب نمایید تا قیمت‌ آن‌ها را ببینید.

آنچه مسلم است قیمت آسیاب زردچوبه خانگی و رومیزی نسبت به مدل‌های صنعتی و تک فاز آن ارزان‌تر می‌باشد.

خرید آسیاب زردچوبه از دیجی اسکیل

همانطور که قبلا به آن اشاره کرده بودیم و همه ی ما می دانیم لیکن باز هم تکرار می کنیم جهت ضرورت و اهمیت موضوع :

دیجی اسکیل مجهزترین تجهیزات فروشگاهی و صنعتی ایران می باشد که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است.

در این فروشگاه بزرگ برای رفاه حال مشتریان عزیزمان به سه روش زیر می توانید خرید خود را انجام دهید:

1- خرید به صورت حضوری با مراجعه به دفتر فروش مرکزی دیجی اسکیل  و غیر حضوری بصورت تماس با تیم حرفه ای و مجرب کارشناسان فروش

2- خرید آنلاین از وب سایت رسمی دیجی اسکیل 

3- از طریق پیج رسمی اینستاگرام دیجی اسکیل

با تنوع محصولات بالا و کیفیت بی نظر رد انواع آسیاب می توانید هر آنچه که احتیاج دارید را فقط با یک اشاره تهیه کنید ، انتخاب با شما ،  ارسال و تضمین سلامت رسیدن کالا به دستتان از دیجی اسکیل خواهد بود.

خرید کاربران ما از دیجی اسکیل پایان معامله نیست آغاز تعهد و مسئولیت پذیری دیجی اسکیل در قبال کاربران خود می باشد و پشتیبانی 24 ساعته .

خرسندیم که مجموعه دیجی اسکیل را انتخاب کرده اید شما خوش سلیقه و کار درست ترین هستید.

هم اکنون اگر جهت خرید دستگاه آسیاب زردچوبه متناسب با استفاده صنعتی، کارگاهی و یا خانگی نیاز به مشاوره دارید کا‌فی‌ است با مشاورین و مسئولین مجرب دیجی اسکیل با شماره‌های زیر در تماس باشید.

digi 1

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.